Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Daniëlle Bax - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Daniëlle Bax - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

31 Augustus 2017 | Nederland, Akkrum

Over 9 dagen is het al zover, dan vlieg ik samen met 3 studiegenootjes naar Ghana voor een verpleegkundige stage van 4 maanden!
De verhuisstress is nog niet over en de inpakstress is al begonnen.
Gelukkig heb ik het grootste gedeelte voor onze verhuizing al ingepakt...
Via dit blog zal ik proberen af en toe te laten weten waar ik ben/wat ik doe/hoe ik het ervaar.

Op 9 september vlieg ik rond 11:30 uur richting Parijs, om daar vervolgens over te stappen op het vliegtuig naar Ghana.
De eerste week zullen we eerst met z'n vieren in Accra (de hoofdstad van Ghana) verblijven, om alles te regelen wat van tevoren geregeld moet worden en om te acclimatiseren.
Daarna blijf ik samen met Marijn in Accra en vertrekken Janet en Suzanne naar Sunyani. 7 weken daarna wisselen we van project en verblijven Marijn en ik in Sunyani, in The Kids Shelter (en kindertehuis).
De laatste twee weken hebben we vakantie en staat er een rondreis op het programma!
29 december komen we rond 08:30 weer aan op Schiphol.
Het is nu misschien nog even stressen, maar ik heb er heel veel zin in!

De projecten die wij gaan doen (in grote lijnen):

Accra:

- Little Big Souls.
Dit project zet zich in voor prematuur geboren kinderen in Afrika.
Wij gaan bijvoorbeeld voorlichtingen geven over prematuur geboren kinderen aan bijvoorbeeld ouders.
Daarnaast is er een Kangaroo Mother Care centrum opgezet, waar wij ook gaan helpen. Hierbij is het doel dat stabiele prematuur geboren kinderen 24/7 huid-op-huidcontact krijgen. Baby's voelen zich zo op hun gemak, hun temperatuur blijft op peil en de borstvoeding wordt gestimuleerd.
Ook bij dit centrum geven wij voorlichting aan ouders over het kangoeroeën.

- WAAF (West African Aids Foundation).
Dit project richt zich op het begeleiden van mensen met HIV/Aids.
De WAAF heeft verschillende projecten lopen, waaronder het PMTCT.
Bij dit project, het PMTCT (Prevent Mother To Child Transmission), worden zwangere vrouwen gevolgd tijdens hun zwangerschap en er wordt tijdig met medicatie gestart zodat het kind hopelijk gezond ter wereld komt.
Wij geven hierbij voorlichting en educatie over Safe Motherhood en HIV.

Sunyani:

- The Kids Shelter.
In de periode dat we in Sunyani zitten, verblijven we in dit kindertehuis.
's Ochtends helpen we om alle kinderen klaar te maken voor hun schooldag en na de schooldag vangen we de kinderen weer op.
Daarna helpen wij bij het huiswerk, maar er is natuurlijk ook tijd voor leuke activiteiten!

- Municipal Hospital.
Wanneer de kinderen op school zitten, ga ik stage lopen in het Municipal Hospital, uitstroom midwifery.
Hierbij ga ik kijken op verschillende afdelingen die te maken hebben met kind- en kraam.

Wil je meer weten over 1 van deze projecten, kijk dan op:
www.you-and-ghana.com

  • 31 Augustus 2017 - 09:39

    Anna:

    Wat leuk Daniëlle, heel veel plezier.

  • 01 September 2017 - 13:57

    Pier Van Der Heide:

    In hiel soad wille en sukses tawinske Daniëlle

  • 04 September 2017 - 08:12

    Theo En Riejanne:

    Heel veel plezier Daniëlle!! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 27 Mei 2017
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 13938

Voorgaande reizen:

09 September 2017 - 29 December 2017

Stage in Ghana

Landen bezocht: