Alweer een week voorbij... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Daniëlle Bax - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Daniëlle Bax - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij...

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

15 Oktober 2017 | Ghana, Accra

Zaterdag 7 oktober 2017
Vandaag hadden we een lui dagje.
's Avonds hoorden we het bericht dat een tankstation bij Atomic Junction was ontploft, hier moeten wij voor stage altijd overstappen.
Gelukkig is het met de trotro ongeveer anderhalf uur rijden vanaf ons huis, dus zaten wij deze avond op een veilige afstand.

Zondag 8 oktober 2017
We namen de Uber taxi naar de Golden Tulip om te zwemmen.
Het was de hele dag bewolkt, maar ik ben alsnog een beetje verbrand.
Het zwemmen was heerlijk ontspannend en er waren nog veel meer blanke mensen, zelfs Nederlanders. Toch best grappig, want overdag over straat komen we er heel weinig tegen.
's Avonds hebben we een pizza bij Zoozoo gehaald.

Maandag 9 oktober 2017
Vanochtend waren we eens op tijd in het ziekenhuis!
Het andere personeel kwam alleen wel veel later.
We zouden vandaag meelopen op de KMC (Kangaroo Mother Care), maar we moesten eerst helpen bij de check-ups van de baby's
's Middags konden we alsnog op de KMC controles doen en met de moeders praten.
Op de weg naar huis gingen we langs de Accra Mall en hebben we witte kool gekocht, yes, weer eens verse groenten :)

Dinsdag 10 oktober 2017
Vanochtend reden we langs Atomic Junction, waar zaterdag het tankstation is geëxplodeerd.
Er was echt niks meer van over en in een straal van ongeveer 200 meter was alles verbrand.
Alles was afgezet en overal stonden politieagenten.
Richting stage kwamen we een hele colonne tegen van grote politieauto's.
's Avonds op het nieuws zagen we dat de president bij Atomic Junction was geweest, waarschijnlijk zijn wij dus gewoon langs hem gereden!
Bij WAAF moesten we wachten op onze supervisor.
Wij waren er rond 09:00 uur, zij rond 12:00 uur :-)
Verder niet zoveel kunnen doen helaas.

Woensdag 11 oktober 2017
Vandaag mochten we van WAAF wel thuis werken, omdat we in de kliniek niet zoveel konden doen.
's Ochtends heb ik eerst mijn was maar even gedaan en 's middags ben ik voor school bezig geweest.
Tussendoor wat tijdschriften gelezen en spelletjes gedaan, mét een verse ananas natuurlijk. Wat had ik daarna een last van mijn tong, maar het was het waard. De ananassen hier zijn zo vers en zo goedkoop!

Donderdag 12 oktober 2017
We hadden een outreach in Apam.
Dit keer waren er helaas geen voorlichtingen, maar de mensen konden gewoon binnenlopen.
Ik deed bij de mensen de Hiv-testen en moest de bloeddruk meten.
Er was nogal veel lawaai en de bloeddrukmeter viel bijna van ellende uit elkaar, dus je moest je best focussen.
Later bleken er ook malariatesten te zijn, die hadden we alleen niet bij onze tafel. Ik hoop dat ik deze ook nog een keer kan doen.

Vrijdag 13 oktober 2017
Het is weer vrijdag --> huiswerkdag.
's Avonds zijn we weer naar de X bar en lounge geweest om te kijken (en mee te doen) met het salsadansen.
Dit keer hadden we ook een Uber taxi besteld, maar hij kon de weg er naartoe niet vinden (en wij wisten deze ook niet precies).
De chauffeur raakte al wat geïrriteerd, maar gelukkig hebben we het uiteindelijk toch kunnen vinden.
Later die avond kwamen er 3 mannen naar ons toe om te praten, eerst best ongemakkelijk, maar uiteindelijk werd het wel een leuk gesprek.
De man met wie ik praatte vond het een 'blessing' dat ik was 'getrouwd'.
(Dat was trouwens ook één van de eerste vragen natuurlijk).
De bar ging om 23:00 uur dicht, wij zijn toen ook maar naar huis gegaan.

• 15 Oktober 2017 - 18:06

Immy:

Hoi Danielle, never a dull moment zou je er boven kunnen zetten. Heb je ook maggi mee genomen, ze hebben mij wel eens verteld dat door maggi alles eetbaar wordt. We hebben hier een stralende dag, 20 graden en we hebben tien km gewandeld.
    Wel jammer dat je zo in "stilte" bent getrouwd. Een bruidsjurk staat je vast heel mooi en er zijn ook vast kleine nichtjes die er heel schattig in een bruidsmeisje jurk zullen uitzien en dan ook nog een salsa dansje erbij op het feest. TLC, say yess to the dress!.
    Afgelopen week dacht ik dat je al een maand weg bent en je kruipt nu naar de helft van de reis toe, je hebt vast wel door hoe reislustig ik ben. De mensen die om negen uur afspreken en om twaalf uur komen hoef je vast niet de bloeddruk van op te meten, ze doen het wel heel rustig aan................
    Hopelijk gaan jullie een mooie week tegemoet en is er naast alle leerzame en nuttige dingen ook nog wat te genieten, als het kon stuurde ik je een patatje oorlog van Veenema met een aardbeienmilkshake erbij, met een drone of zo'n vliegtuigje van Henk Strooisma,
    Groetjes Immy