Al bijna op de helft! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Daniëlle Bax - WaarBenJij.nu Al bijna op de helft! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Daniëlle Bax - WaarBenJij.nu

Al bijna op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

29 Oktober 2017 | Ghana, Accra

De tijd gaat snel!
Volgende week vrijdag ga ik alweer naar mijn tweede stageplek in Sunyani!

Zaterdag 21 oktober 2017
Vanmiddag zijn we weer naar Labadi Beach geweest.
Dit keer was het veel drukker en we hadden dan ook niet zoveel last van alle verkopers toen we over het strand liepen.
Wel wilden we zelf graag een leuke souvenir meenemen en toevallig liep er net een man met handgemaakte schalen.
We hebben druk onderhandeld over de prijs, maar uiteindelijk zijn we eruit gekomen.
Toen we iets gingen drinken, kwamen er wel heel veel verkopers op ons af.
Deze mensen willen eerst met je praten, soms is dat wel leuk hoor, maar soms heb ik gewoon even geen zin om te praten en wil ik gewoon even relaxen. Zoals vandaag dus.

Zondag 22 oktober 2017
Eindelijk konden we een keer mee naar de kerkdienst.
Deze duurde ongeveer van 10:15 - 12:15 (nog relatief kort voor hier).
We kwamen in een groot gebouw, waar al veel mensen aan het zingen waren.
We zongen opwekkingsliederen en iedereen zong en danste mee.
Ik kende zelfs een paar liedjes :D
Daarna kwam de preek, deze duurde wel erg lang en de dominee zei vaak hetzelfde.
Veel mensen schreven ook mee met wat de dominee zei.
Ook het bidden duurde wel 10 minuten per keer en iedereen bad door elkaar heen.
In de zaal zaten wel meer dan 500 mensen denk ik, het is een wonder als dat in Nederland eens gebeurt.
Ik vond het wel lijken op een mini EO-jongerendag.
Erg bijzonder!

Maandag 23 oktober 2017
De laatste dag in het Kangaroo Mother Care Centrum alweer!
Een aantal moeders was naar huis en er waren een paar nieuwe moeders.
We werden door de moeders die ons al kenden hartelijk ontvangen.
Janet had babymutjes vanuit Nederland meegenomen, elke baby kreeg er één. Ook vonden de moeders het leuk om met ons op de foto te gaan.
De tijd in het KMC heb ik als druk, maar ook leuk ervaren!

Dinsdag 24 oktober 2017
Weer niks van de supervisor gehoord, dus gingen we maar naar het WAAF hoofdkantoor. Daar konden we helaas niet veel doen.
Op de terugweg gingen we stof halen voor onze zusterjurkjes (voor straks in Sunyani) en het bleek dat dit in Kaneshie Market Complex was.
We zijn al vaker over de markt gelopen, maar we wisten nooit dat er binnen ook een heel groot stuk markt was.
Het was bijzonder, alle mensen, wat ze verkochten, de geuren.
Op de begane grond werd eten verkocht, dit rook natuurlijk heel sterk: vis, allerlei soorten groenten en kruiden, zelfgemaakte pindakaas.
Op de eerste verdieping werden vooral toiletartikelen, sieraden en schoenen verkocht.
Wij moesten op de tweede verdieping zijn, dit was echt het stofjes Walhalla! Zoveel soorten mooie stofjes!
We kochten de groene en witte stof voor ons jurkje en lieten dit vlakbij ons huis in een naaiatelier voor ons maken.
Volgende week dinsdag zijn ze al klaar!

Woensdag 25 oktober 2017
We gingen weer naar WAAF en dit keer kon ik gelukkig op een computer werken! Dat is dus ook wat ik eigenlijk de hele dag heb gedaan...
's avonds gingen we vroeg naar Duplex Club.
Deze club is gerenoveerd en heet nu Krazy Bar & Lounge, vanavond is de opening.
Het was deze avond de hele tijd erg druk.
We kregen een nieuwe dans aangeleerd en deze ging mij wat beter af.
Daarna kwam Kizomba, salsadansen maar dan sensueler... eh, daar kijk ik liever naar dan dat ik zelf meedoe.

Donderdag 26 oktober 2017
Het was echt een dagje van thuis zitten, met school bezig zijn.
's Middags hebben we even pauze genomen met spelletjes en een verse ananas natuurlijk :)
We merken trouwens wel dat het steeds warmer wordt, vandaag zo'n 31 graden. 's Ochtends drijven we het bed bijna uit!
En dan te bedenken dat december en januari de warmste maanden zijn.
Nouja, eigenlijk vind ik het overdag wel lekker, echt mijn temperatuur :)
Ook de mieren vinden dit weer geweldig, ze zijn bijna niet uit te roeien.
Telkens op het aanrecht, maak je het schoon, zijn ze er binnen 2 minuten weer.
Ach, wij zijn het nu wel gewend, er lopen ook kakkerlakken in de lades en over het aanrecht en elke avond rond 10:00 komt er een hagedis in de keuken kijken.

Vrijdag 27 oktober 2017
Er was een soort vergadering/bijeenkomst bij WAAF, voor de stagiaires.
Dit bleek dus een soort introductie te zijn, waarin werd verteld wat er van ons verwacht wordt.. Oké, we zijn hier nog maar één weekje.
's Avonds zijn we voor de laatste keer wezen dansen op vrijdagavond :(
Net voordat we weggingen, regende en onweerde het superhard.
Ineens waren donder en bliksem tegelijk, wat een knal!
Het leek wel alsof het in onze straat was, we hoorden ook mensen schreeuwen.
We zijn even wezen kijken, maar er bleek niks aan de hand.
De avond was gezellig, de mensen herkennen ons steeds meer en gaan hele gesprekken met ons aan. Mijn Engels valt mij ook niks tegen
Ik word nog wel eens sociaal, haha ^^

  • 30 Oktober 2017 - 11:10

    Leida Bax :

    Hallo Danielle, vol verwachting kijken we iedere week uit naar je verslag. We vinden het leuk om te lezen..Veel plezier op je volgende stageplek.. Pas goed op jezelf! Groetjes opa en oma Bax.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 27 Mei 2017
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 13934

Voorgaande reizen:

09 September 2017 - 29 December 2017

Stage in Ghana

Landen bezocht: